best business loans SBA Loans Small Business Loans Short Term Loads Big Lines of Creditbusiness loans Long Term Loans Working Capital Equipment Financing Merchant Cash Advances

Hop: hat 92 Werbepartner

HopAn sich ist HOP für Reihe Sieben so relevant wie der berühmte Sack Reis, doch die Tatsache, dass nicht weniger als ZWEIUNDNEUNZIG Werbepartner dem Film zu weltweitem Erfolg verhelfen sollen, macht es dann doch wieder spannend. „Tie ins“ werden im Marketing-Mix anscheinend immer wichtiger, was letztendlich zumindest miterklärt, warum große Hollywood-Filme heutzutage so aussehen, wie sie nun mal aussehen.

Ein Film als nach möglichst vielen Seiten offenes Basisprodukt, das dann für alles zwischen Hamburger und Jogginghosen ein optischer Aufhänger sein darf. Je weniger Bereiche man dabei ausschließt bzw. verärgert, desto umfangreicher kann die Werbung laufen. Und je mehr Geld in eine Produktion fließt, desto weiter muss auch das „tie in“-Spektrum gestreut werden.

HopDass dieses Konzept für einen Film nicht unbedingt förderlich ist, dürfte wohl klar sein, wobei aber immer auch bedacht werden sollte, dass sowas wie HOP letztendlich wieder kleinere Filme ermöglicht, die dann nicht solche massiven Marketing-Pläne mit sich herumschleifen müssen. Die Kunst der alles penetrierenden „cross promotion“, hier wurde sie mit Auszeichnung bewältigt.

In besonderem Maße dafür verantwortlich ist Gail Harrison, der bei Illumination Entertainment (der Produktionsfirma von HOP) fürs Anklopfen bei Burgerking & Co. verantwortlich ist. Familienfilme sind hier natürlich ein besonders leckeres Fressi, weil der Inhalt von Haus aus kaum anstößige Bereiche berührt und somit einem breit grinsenden Meeting-Marathon nichts im Wege steht. In Amerika laufen bereits fette Deals mit Walmart, Burgerking, Comcast, Hallmark, The Hershey Company und Kodak, und auch sonst scheint alles bereit für die große Ostern-Offensive.

Und was wird jetzt genau dabei verkauft bzw. beworben? Deadline hat sich die Mühe gemacht und eine Liste der wichtigsten Partner für den Film zusammengestellt:

HopBokados (Mexico) – On-pack promotion on 3 million snack products supported with in store POS plus an outdoor, radio and TV campaign;
* Bolthouse Farms (U.S.) – Co-branded promotion on more than 20 million bags;
* Bakery Craft (U.S.) – Cake kits, cupcake rings and edible bakery images;
* Build-A-Bear Workshops (U.S., Canada & U.K.) – Make-Your-Own stuffed E.B., outfits & accessories for E.B., pre-stuffed pink beret and sound chip featuring the “I Want Candy“ song.
* Create A Treat (U.S.) – Shortbread cookie decorating kits;
* Editora Alto Astral (Brazil) – Coloring books, activity books and stickers;
* Five Mile Press (Australia) – Hop-themed books, sticker books, coloring books and puzzle books;
* Flunch Restaurants (France) – Restaurant promotion featuring POS and collectible toys in 220 locations;
* Frankford (U.S. & Chile) – Extensive line of candy, novelty candy and Easter baskets;
* Funrise (U.S.) – Plush, figures, novelty toys and Easter basket stuffers;
Hop* Garan (U.S.) – Boys & girls T-shirts and sets;
* Hallmark (U.S.) – Hop-themed greeting cards;
* The Hershey Company (U.S.) – Hershey®’s Solid Milk Chocolate Magic Bunny, Cadbury® Egg Scepter of Destiny: Hollow Milk Chocolate Egg filled with Cadbury Mini Eggs Candy and a $1 Whoppers® Malted Milk Eggs Carton.
* Holiday Inn (U.K. & Germany) – Film promoted in over 250 hotels with 1.5 million Hop-branded room key cards produced;
* Hungry Jack (Australia) – Collectible toys and POS in more than 300 restaurants with TV advertising support;
* Interactive Game/505 Games (Global) – Game for the Nintendo DS platform;
* Just Premiums (Australia) – Plush and novelty toys for Target Australia;
* Keystone Bakery (U.S.) – Hop-themed and decorated packaged cookies;
Hop* Kraft Foods (U.S.) – Hop featured in TV advertising and on-packs of Kraft family products;
* Krispy Kreme (Mexico) – POS support in 60 stores plus a special limited time only Hop themed doughnut;
* Lakomka (Germany) – On-pack promotions on 10 million units of frozen chocolate dairy products;
* Lindt Chocolates (Italy, Switzerland & U.K.) – Lindt’s first ever film promotion with Hop, supported with significant retailer support, including POS in major supermarkets;
* Little Brown (U.S.) – Hop-themed books including board books, chapter books and storybooks;
* M&M Meat Shops (Canada) – Canada’s largest chain of specialty frozen foods, supported by flyers, posters and online posting;
* Park Avenue Confectionery (Australia) – Hop ceramic mug and milk chocolate egg gift sets and coloring book gift sets;
Hop* PCO Group (Europe) – In-theater concessions with Hop-themed popcorn tubs, boxes, cups, menu trays, toppers, straws with 3D figurines;
* Random House (Germany) – Audio storytelling books;
* Reckitt Benckiser (Netherlands) – Will provide POS in over 380 stores plus TV advertising support;
* Social Game/Play Social (Global) – “Chicks vs. Bunnies” social networking game available and marketed on Facebook;
* Teleflora (U.S.) – With the qualified purchase of a Teleflora bouquet, customers can receive a free ticket to see Hop from their local Teleflora floral shop or through Teleflora.com while supplies last.
* TIM (Italy) – Italy’s leading telecommunications company will support the film with major outdoor, TV and radio advertising;
* Time Frame Clothing (Australia) – Boys, girls and baby apparel;
* Topsville (U.S.) – Girls T-shirts and apparel;
* Townley (U.S.) – Health & Beauty products (including cosmetics, lip gloss, nail polish, etc.);
* Winners & Home Sense (Canada) – Promotional tie-in supported by in store posters, newspaper ads, online postings and email blasts.

WOW, oder? Nach dieser Liste kann man schon fast den Eindruck gewinnen, dass die Leute um den Film herum wesentlich kreativer waren als die eigentlichen Filmemacher.

Die offizielle Webseite
Die offizielle Facebook-Seite

Hinterlasse eine Antwort

Autor:
Martin Beck
Niemals krank, weint heimlich, schläft ruhig.


Neueste Kommentare:
"Heul doch. Und: Danke, ist ausgebessert...."
Bei: Noch eine Liste - die besten Filme 2013
""erste Mal in der Filmgeschichte, das ei..."
Bei: Noch eine Liste - die besten Filme 2013
"Der erste war definitiv der coolere… der..."
Bei: The Expendables 3 – der erste Teaser
"Dem kann ich nur eines hinzufügen: Das s..."
Bei: The Expendables 3 – der erste Teaser
"Der erste Teil war jetzt nich so der Ham..."
Bei: The Expendables 3 – der erste Teaser